駒澤大学 シラバス照会

 履修コード/科目名称  264821 / 英語プレゼンテーション(実践)
 開講年度・期  2020年 前期  開講曜日・時限  火曜日 2時限
 単位数  1
 付記  ◎予
 主担当教員氏名(カナ)  クナート ハナ ローズ(クナート ハナ ローズ)
 副担当教員氏名(カナ)  
 授業概要 The aim of this course is to develop students’s ability to give simple presentations on familiar topics in English.
 到達目標(ねらい) Students will learn basic skills in giving presentations, and will be able to present on familiar topics in a clear and engaging manner. Students will also be able to answer simple questions about their presentations. 本科目は駒澤大学卒業認定・学位授与の方針DP2に深く関連し、DP4とも関連します。また「教養特別履修(英語)」の指定科目です。
 授業スケジュール
第 1 回
授業の計画・内容 Course introduction and schedule overview
準備学習
(予習・復習等)
Buy your textbook 60分
第 2 回
授業の計画・内容 Unit 1: Self introduction
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 60分
第 3 回
授業の計画・内容 Unit 1: Student presentations
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation 60分
第 4 回
授業の計画・内容 Unit 2: An important person or thing
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 60分
第 5 回
授業の計画・内容 Unit 2: Student presentations
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation 60分
第 6 回
授業の計画・内容 Unit 3: Places
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 60分
第 7 回
授業の計画・内容 Unit 3: Student presentations
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation 60分
第 8 回
授業の計画・内容 Mid-course review and quiz
準備学習
(予習・復習等)
Review for quiz 60分
第 9 回
授業の計画・内容 Unit 4: Opinions
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 60分
第 10 回
授業の計画・内容 Unit 4: Student presentations
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation 60分
第 11 回
授業の計画・内容 Unit 6: Stories
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 606分
第 12 回
授業の計画・内容 Unit 6: Student presentations
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation 60分
第 13 回
授業の計画・内容 Unit 7: Solving problems
準備学習
(予習・復習等)
Review and self-study 60分
第 14 回
授業の計画・内容 Unit 7: Student presentations and quiz
準備学習
(予習・復習等)
Presenting students: Practice your presentation
Review for quiz
60分
第 15 回
授業の計画・内容 課題授業 TED talk review
準備学習
(予習・復習等)
Select 2 TED talks 60分
 履修上の留意点等
 成績評価の方法
試験
レポート
20 % 小テスト
10 % 平常点
60 %
Presentations
10 %
Peer feedback


This course will be conducted in English.

In order to earn credit, students need to follow the teacher’s instructions properly, and be an active participant in class. Students should attend every class, and to receive credit for this course, you must attend at least two-thirds of the classes. 履修者は、CASEC300点以上の英語力があることが望ましいです。
 教科書/テキスト
書籍名 Ready to Present: A guide to better presentations.
著者名 By Herman Bartelen, and Malcolm Kostiuk. 出版年 2019 価格 2,700円
出版社 Cengage ISBN ISBN: 978-4-86312-351-9
備考
 参考書
 図書館蔵書検索 図書館蔵書検索
 学生による授業アンケート結果等による授業内容・方法の改善について 前年度の授業アンケート結果は概ね好評でしたが、前期に担当教員の話す英語の速さについていけない学生もわずかに見受けられたため、全体に配慮しながらも今年度も基本的には同様の授業運営を行います。
 関連リンク
 実務経験がある教員による授業科目
 アクティブラーニング型の授業科目